האם אפשר לקבל זיכוי מס על השכרת חללי עבודה?

בעלי עסקים רבים חושבים על אופציות שונות לקבל החזר מס, ובאופן כללי כמובן להגדיל את הכנסותיהם. השאלה האם השכרת חללי עבודה יכולה לאפשר זיכוי מס הכנסה רלוונטית וחשובה גם להרחבת אפיקי ההכנסה של עסקים ועצמאיים, וגם כשיקול לשאלה האם כדאי לשכור משרד או לרכוש אותו. כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

מה זה אומר השכרת חללי עבודה?

כשמדברים על השכרת חללי עבודה, צריך לדעת שבשנים האחרונות התפתחה מאוד תרבות ההשקעה בבנייני משרדים וחללי עבודה. חברות רבות קונות בנייני משרדים ומשכירות את המשרדים, אם כמשרדים נפרדים, ואם כחללי עבודה, open space, המאפשרים עבודה של מספר  רב של אנשים מחלל אחד גדול. אחת השאלות שצפה ועולה במצב כזה היא האם השכרת חללי עבודה תיחשב כהכנסה שיכולה לאפשר קבלת זיכוי, כלומר החזר מס.

השכרת חללי עבודה

מה זה אומר זיכוי מס?

זיכוי מס הוא בעצם פעולה שהוגדרה בחקיקה, בפקודת מס הכנסה, והיא בעצם סכום שמופחת מהמס המחושב, ובעצם כך מקטין את המס הסופי שיש לשלם. ישנן מספר מטרות לזיכוי מס. אם זה התחשבות ביכולת משלם המס לשלם, ועול מיוחד שיש לו, בשל כך המדינה מאפשרת לו לקבל זיכוי.

אם זה לעודד פעולות מסוימות, כמו חיסכון לזקנה למשל, שמתבטא בהטבות מס בחיסכון בקרן השתלמות. אם אדם הוא תושב במדינה אחרת, הוא יכול לקבל אולי זיכוי כדי למנוע כפל מס, וגם לעיתים, זיכוי במס מגיע בשל פעולות פוליטיות של נבחרי ציבור. בסוף, זכותו של המחוקק לתעדף תמריץ של פעולות מסוימות.

 

אז מה הקשר בין זיכוי מס להשכרת חללי עבודה?

קודם כל חשוב לדעת שאכן, יש קשר, וכדאי לכם לבדוק את האופציה לקבל זיכוי מס על השכרת חללי עבודה, יכול להיות שתופתעו לשמוע ומגיע לכם זיכוי כזה. דבר שני, עליכם לדעת שכאשר רוכשים משרד, מקבלים החזר מס של 4% כמעט מכל עלות הנכס, וגם ההוצאות שלכם למימון המשרד או המשכנתא עבורו, מוכרות במס. בנוסף, תקבלו זיכוי על המע"מ, כך שמחיר של משרד יורד.

בנוסף, עסק שרוכש משרד להשקעה, ולאחר מכן אכן משכיר אותו ,אמור לקבל הטבת מס, ולשלם רק 26% מס חברות. מה זה אומר? רכישת משרד תחסוך לכם כנראה הרבה תשלומי שכירות, לא תצטרכו לחשוש מהפסקת השכירות שלכם. זה אם אתם מתלבטים על עצם המכירה או השכרה. אם חשבתם להשכיר את המשרד לאחרים, על מנת לקבל זיכוי מס, ובכך להרוויח, דעו לכם שזה אפשרי, ואולי אפילו מומלץ, גם החזר מס חלקי, גם זיכוי מע"מ, וגם הוצאה מוכרת של המימון.

לסיכום, כנראה שתוכלו לקבל זיכוי מס, לפחות חלקי, על השכרת חללי עבודה. ולכן, מאוד מומלץ לבדוק את העניין עם עורך דין שמתמחה בתחום. החזר מס חלקי, זיכוי במע"מ, והכרה בכך שהמימון להשקעה במשרד מהווה הוצאה מוכרת לצורכי מס, יכולים להיות מאוד משמעותיים, לכל עסק.

השכרת חללי עבודה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »