כיצד משווים את דמי הניהול בפנסיה בצורה נכונה?

כולנו חוסכים לימי הפנסיה. על פי חוק כל עובד נדרש להפריש אחוזים מסוימים משכרו עבור הפנסיה העתידית שלו. כך הוא מבטיח לעצמו הכנסה גם כאשר לא יהיה באפשרותו לפרנס את עצמו. חברות ביטוח וקרנות השקעה רבות מציעות קרנות פנסיה משלהן וכדי לדעת במי והיכן כדאי להשקיע, עורכים השוואת דמי ניהול פנסיה. על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה זה דמי ניהול פנסיה?

את הכסף המופרש לתקופת הפנסיה, מפקידים לקרן פנסיה. הנהלת הקרן משקיעה את הכסף בקרנות השקעה שונות בהתאם לסיכון בו היא דוגלת ובהתאם לשיקוליה. כך החיסכון גדל מתקופה לתקופה והצבירה הופכת למשמעותית יותר. מתוך ההפרשה לפנסיה, לא כל הכסף מועבר לחיסכון עצמו. הנהלת הקרן מפרישה לעצמה דמי ניהול המהווים תשלום על ניהול הקרן. גובה דמי הניהול המקסימלי קבוע בחוק. יש קרנות פנסיה הגובות מחיר גבוה ויש הגובות מחיר נמוך וזול משמעותית.

דמי ניהול פנסיוניים

למה חשוב לערוך השוואה ואיך מבצעים אותה?

דמי הניהול מנוכים מסך ההפרשה לפנסיה. כך יוצא שככל וגובה דמי הניהול גבוה יותר, כך הוא גם נוגס בצורה משמעותית בחיסכון העתידי. רבים לא יודעים, אבל באמצעות עריכת השוואה דמי ניהול פשוטה למציאת קרן פנסיה הגובה דמי ניהול נמוכים יותר, הם יכולים להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלהם בעשרות אלפי שקלים במצטבר. וחבל לשלם יקר כשאפשר לחסוך לזמנים משמעותיים.

כל אחד יכול לערוך השוואה בקלות באמצעות אתר דמי ניהול פנסיה השוואה. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את המוצר הפנסיוני אותו תרצו להשוות ולהתחיל בחיפוש הנתונים. תוך רגעים ספורים יופיעו מוצרים תואמים ואתם תוכלו להנות מהוזלה משמעותית.

 

מה משפיע על גובה דמי הניהול?

על גובה דמי הניהול משפיעים שלושה גורמים עיקריים:

  • גובה ההפרשה לפנסיה – ככל שתפרישו סכום גבוה יותר, כך תצטרכו לשלם יותר עבור הניהול, בהתאמה.
  • קרן הפנסיה – קרנות ברירת מחדל יגבו דמי ניהול גבוהים ביחס לקרנות שיש להם הסכמים עם גופים ציבוריים ועסקיים.
  • גובה הצבירה – ככל שהחיסכון הפנסיוני שלכם הוא יותר גבוה, הוא גם ישפיע על דמי הניהול – יש אינטרס רב יותר להוזיל לכם את דמי הניהול.

 

למה לא להתפתות לדמי ניהול נמוכים במיוחד?

כאשר דמי הניהול נמוכים, חשוב לזכור שיש כאן נורת אזהרה. בסופו של דבר, דמי הניהול הם התשלום הנגבה על ניהול תקין. קרן המנוהלת בצורה נכונה ומקצועית, תיגבה על כך תשלום סמלי. כאשר צוות ניהול הקרן הוא לא מקצועי מספיק, גם גובה דמי הניהול יכול להיות נמוך ביחס למחיר הממוצע בשוק. תכל'ס, מה עושים? מתייעצים עם איש מקצוע בקי בתחום. אין סיבה לצאת קרחים רק בגלל חוסר בידע מקצועי. איש מקצוע שיבדוק את התיק הפנסיוני שלכם ידע לייעל אותו בהתאם לצרכים שלכם.

להשוות נכון את דמי הניהול בפנסיה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »