מה זה קופת גמל ולמה זה חשוב?

בשנים האחרונות אנו נתקלים בפרסומות ותשדירים רבים שמציגים מקרוב את קופת הגמל. יודעי דבר מבינים שתהליך זה מתקיים, כדי להעלות את המודעות לנושא ולאפשר לכל אחד לחסוך כסף על הצד הטוב ביותר. מדריך זה עולה לרשת, במטרה להגיע לקהלי יעד נוספים, אלה שאינם צופים במדיות שבהן מופיעות הפרסומות המדוברות. נזמין אתכם להישאר כאן, כדי שתוכלו לגלות אחת ולתמיד מהי קופת הגמל המדוברת ולמה חשוב שתהיה לכם אחת כזו. 

 

קופת גמל – מהי?

עכשיו אפשר להתמקד בהגדרת המושג שלשמו התכנסנו כאן היום ולהסביר שקופת גמל היא אפיק חיסכון חדש יחסית שהתחיל בשנת 2016. באותו זמן, גורמים מוסמכים במשרד האוצר הגיעו למסקנה שהציבור צריך נזילות בחיסכון. הדבר הוביל לקביעת אפיק חדש – קופת גמל. זו מאפשרת לחסוך לטווח בינוני או ארוך (בהתאם לצורך שלכם), כאשר נשמרת האפשרות למשוך את כספי הקופה ללא הגבלה של זמן ומבלי לקבל קנסות. בשורות הבאות נציג בפניכם את היתרונות שיגרמו לכם להבין את החשיבות של קופת הגמל.

קופת גמל

הסיבה ה – 1: קבלת הטבות מס

אי אפשר לכתוב מדריך שמציג את כל הפרטים החשובים על קופת גמל להשקעה, מבלי לציין את הטבות המס שמגיעות למשתמשים בה. נציין בתור התחלה שתוכלו לעבור בין מסלולי השקעה ואפילו להעביר את קופת הגמל שלכם מחברה אחת לאחרת, מבלי לשלם מס. שכן, תשלום המס יתקיים רק ברגע שבו תמשכו את הכסף מקופת הגמל.

 

הסיבה ה – 2: הנזילות

כאמור, קופת גמל מאפשרת למשוך כספים בכל עת, מבלי לקבל קנסות. מדובר ביתרון משמעותי שלא תמצאו בפיקדונות הבנקאיים ובאפיקי חיסכון אחרים שעשויים לגבות מכם סכומים גבוהים על כל משיכה שתתקיים לפני תאריך היציאה.

 

כך תדעו אם קופת הגמל הינה אפיק שמתאים עבורכם

מומחים בתחום הפנסיוני יעידו שקופת הגמל מתאימה לכל אדם באשר הוא, כאשר הדגש מושם על האנשים הבאים:

  •  הורים לילדים צעירים: כדאי לפתוח קופת גמל לילדים ולהפקיד בה את דמי הכיס לאורך כל השנה, כדי שאלה יישמרו במקום בטוח
  • אנשים שמתכננים לערוך שיפוץ בקרוב: שיפוץ של בתים פרטיים ודירות עשוי לעלות לא מעט. מדובר בהליך שגורם לנו לא פעם לבדוק את אפשרויות החיסכון שבידינו. כדאי לפתוח כבר עכשיו קופת גמל, אם אתם צפויים לעבור הליך שכזה בשנים הבאות. שכן, כך יתאפשר לכם לחסוך ולמשוך את הכספים בעת הצורך, ללא תשלום קנסות.

 

מילים אחרונות לסיום

כל אזרח במדינת ישראל צריך להכיר מקרוב באפיק ההשקעה הטוב ביותר – קופת הגמל. בשלב זה אתם מכירים בכל הפרטים החשובים, כך שתצטרכו רק לפתוח את קופת הגמל שלכם ולהפקיד בה את סכום הכסף שזמין לכם בשלב זה. רגע לפני סיום המדריך, נדגיש שתצטרכו לבדוק שההפקדה שלכם אינה עוברת את הסכום השנתי שקבוע בחוק.

קופת גמל

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »