מי זכאי להליך איחוד הלוואות?

רמת ההוצאות במשקי הבית הישראלים נמצאת כיום במגמת עלייה. על פי נתונים מחקריים, העשירון התחתון בישראל מתמודד עם גירעון תקציבי מדי חודש כאשר לעיתים רבות האפשרות היחידה הינה לקיחת הלוואה לכיסוי ההוצאות ומה קורה כאשר ישנה יותר מהלוואה אחת? במאמר הבא נעסוק בהליך איחוד הלוואות, משמעותו, יתרונותיו, חסרונותיו ולמי הוא מתאים.

 

חובות על גבי חובות

רבים בישראל בוחרים להתמודד עם הגירעון התקציבי במשק הביתי באמצעות נטילת הלוואה. אולם, לכל הלוואה זמן פירעון והחזרים חודשיים שעלינו לעמוד בהם. מה קורה כאשר לא עומדים בתשלום ההחזר החודשי? לוקחים הלוואה נוספת לכיסוי ההלוואה הקודמת. בשלב זה התזרים השלילי רק הולך ומחריף והקושי הכלכלי גדל.

עצם המצב בו נטילת הלוואה היא תהליך כה פשוט בימינו, גורמת ליד להיות קלה על ההדק ולנו, לקחת הלוואות על ימין ועל שמאל. מי שיוצאות מורווחות מהתופעה הם הגופים הממנים והבנקים. אנו, הלווים? הרבה פחות.

איחוד הלוואות

איחוד הלוואות

איחוד הלוואת הינה פעולה פיננסית הכוללת לקיחת הלוואה אחת גדולה לכיסוי מספר הלוואות קודמות. במידה ואתם נדרשים לעמוד בהחזרים של מספר הלוואות תוכלו לאחד את ההלוואות להלוואה אחת גדולה ובכך לעסוק בהחזר הלוואה אחת בלבד.

באמצעות פעולת איחוד הלוואות ניתן לעקוב ביתר קלות אחרי ריביות ורמת ההחזר. ניתן לעשות הליך איחוד הלוואות עם יועץ משכנתאות או יועץ פיננסי וכן באופן עצמאי.

 

האם איחוד הלוואות מהווה פתרון יעיל?

במצבים בהם אחת ההלוואות של הלווה או מספר מהן קרוב למועד הפירעון הסופי ונשאר רק החזרי הקרן ללא ריבית, איחוד הלוואות הכרוך בריבית גבוהה יחסית, יהפוך ללא משתלם. בנוסף, חשוב לבדוק את תנאי ההלוואה. מומלץ לבדוק את הפרטים הבאים: גובה החזר הריבית, תחנות יציאה, קנסות פירעון מוקדם ותנאים נוספים במידה וקיימים.

 

מהם היתרונות באיחוד הלוואות?

איחוד הלוואות המתבצע בנק, בדר"כ מציע ריבית נמוכה יותר וסכום גובה מהתנאים המוצעים על ידי חברות חוץ בנקאיות.היתרון העיקרי הטמון בביצוע איחוד הלוואות הוא איחוד הלוואות להלוואה אחת, בפריסה מתמשכת ובהחזרים המותאמים ליכולותיו הכלכליות של הלווה.המודעות לתנאי ההחזר ולגובה הריבית לאורך תקופת ההלוואה תאפשר שקט נפשי גבוה יותר והתנהלות כלכלית נבונה.

איחוד הלוואות

האם כדאי לבצע הליך איחוד הלוואות באופן עצמאי?

למרות שאיחוד הלוואות עושה רושם של הליך פשוט, ראוי לציין כי בדרך כלל זהו תהליך שמומלץ לבצעו בליווי מקצועי צמוד על ידי מומחים מעולם הפיננסים. אלו יאפשרו לווה להבין את מצבו הפיננסי ולקבל חוות דעת מקצועיות בנוגע להלוואת שניטלו ולכדאיות של הליך איחוד הלוואות עבורו.

 

איחוד הלוואות – לסיכום

איחוד הלוואות הינו הליך לאיחוד מספר הלוואות תחת הלוואה אחד מרכזית ומסודרת לפי תנאים שייקבעו מראש. הלוואה זו מאפשרת ללווה ליהנות מפריסה מתמשכת של תשלומים ומידע לגבי אופי ההלוואה וגובה ההחזר החודשי. בכל מקרה של בחירה בהליך זה מומלץ להתייעץ עם מומחה פיננסי לבחירת המסלול המתאים.

איחוד הלוואות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »