יש בבעלותי נכס למכירה – כדאי לפנות לעו"ד?

מכירת נכס היא עניין לא פשוט שלא דורש רק מציאת בעלי דירה חדשים שמעוניינים לקנות את הנכס, אלא גם בדיקת ערך הדירה ומחירה, הבנת הבירוקרטיה שמאחורי מכירתה וכמובן את עולם המיסים הייחודי למכירות נכסים, ועוד עניינים וסיבוכים רבים בדרך. בדיוק בשביל זה, רבים בוחרים לפנות לעורך, שילווה את המכירה וידאג שהכל יעשה בקלות, ובאופן החוקי. לפניכם הכל על יש בבעלותי נכס למכירה – כדאי לפנות לעו"ד?.

 

מה מכירת נכס דורשת?

מכירת כנס היא עניין לא פשוט כלל, ולכן רבים בוחרים לבצע אותו בליווי וייעוץ משפטי של עורך דין מכירת דירה ונדל"ן. מכירת דירה דורשת לא מעט סיבוכים ועניינים שיש לבצע, ועבור מי שלא מנוסה בעולם זה, זו עלולה להיות משימה מאיימת, שחשוב להגיע אליה כמה שיותר מוכנים. מכירת דירה דורשת הכנת מסמכים וחוזה בהתאם לפרטי הדירה, הערכת השווי של הדירה לקראת המכירה ומציאת קונים פוטנציאליים, מיסוי נכון של המיסים הכרוכים במכירתה, ועוד. לפניכם קצת על החובות העיקריות:

תמחור והערכת שווי – תמחור הדירה הוא עניין לא פשוט ולרוב כדי להבין זאת, חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום ולהבין מה המחיר הטוב ביותר שניתן לדרוש עבור הדירה, לבדוק את המחירים הממוצעים בסביבה בה אתם מחזיקים בנכס. מחיר הדירה משתנה בהתאם לגודלה, מצבה, השיפוץ האחרון, קיומה של מרפסת או גינה, ועוד רבים.

פרסום ושיווק הנכס – פרסום הנכס הוא השלב הפשוט בהליך מכירת הדירה אמנם, אך חשוב לעשות אותו כמה שיותר נכון ומדויק כדי לסנן קונים לא רציניים, ולמצות את הפוטנציאל של מסע השיווק שיצאתם אליו.

משא ומתן ועריכת החוזה – משא ומתן מול הקונים הפוטנציאליים ועריכת החוזה לפי הסכמותיכם, הם שלב טריקי שמחייב עורך דין מקרקעין ונדל"ן מנוסה, שידאג לבצע חוזה בהיר, העונה על כל בקשותיכם ודרישותיכם ובאופן שיגן עליכם בצורה המיטבית.

דיווח ומיסים – מכירת נכס ודירה לא נגמרים בהכנת חוזה וקבלת הכסף, ויש מספר חובות ובירוקרטיה מסועפת שיש להכיר. החובות העיקרית שקריטי להכיר בין היתר הן ראשית הצורך בדיווח על המכירה ובשינוי הבעלים, וכן בתשלום המיסים בהתאם לדרישות באותה שנת המס. מס השבח שיש לשלם בעקבות מכירת דירה עומד על 25% מתוך הרווח מהמכירה.

 

מדוע כדאי לפנות לעורך דין בעת מכירת נכס?

מרחק ומדובר במכירה מסובכת מהרגיל, שגם מערבת מיליוני שקלים וגם מצריכה הבנה בירוקרטית מעמיקה של הנושא – פנייה לעורך דין היא בהחלט מומלצת ותבטח שהתהליך יהיה כמה שיותר נעים ופשוט עבורכם, ללא לחצים והפתעות בדרך, ובאופן החוקי והמצופה מכל מוכר ורוכש. בעת מכירה של דירה עורך דין נדל"ן ומקרקעין הוא נחוץ ואף הכרחי ובמיוחד בעסקה והמכירה הראשונה שאתם עורכים וכשלא צברתם עדיין ניסיון בנושא.

נכס למכירה

 

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »